Verhalen
Binnen ons team is er altijd ruimte voor je eigen initiatieven. Het leuke is dat je al je ideeën en gedachtekronkels kunt spuien, zonder dat iemand gek opkijkt.

Jeannie Bezoen

Campagnemarketeer

Klanten van Wasco kennen het allemaal: het vakblad Koppeling. Jeannie Bezoen stond aan de wieg van het magazine en bracht het in de afgelopen vijf jaar telkens naar een hoger level. Wat beweegt haar en hoe komen al die edities tot stand?

Ik werkte bij een uitgever, maar die organisatie werd gereorganiseerd. Dat betekende dat ik op zoek moest naar een andere baan. Ik ben rond gaan kijken en zag een marketingvacature bij Wasco. Het was een vrij brede marketingfunctie, precies waar ik naar op zoek was. Qua inhoud van de functie dan, want ik had geen idee wat een technische groothandel was.

Het was dertig graden op de dag dat ik m’n sollicitatiegesprek had. Ik had een nieuw pak, maar dat had ik gekocht toen het vijftien graden was. Je snapt dat ik het niet alleen warm had van de zenuwen, haha. Gelukkig stelden ze me heel erg op m’n gemak, ik voelde me meteen thuis. Het was een vrij informeel gesprek: ze vertelden over Wasco en konden goed uitleggen wat de bedoeling was van deze functie.’

De geboorte van Koppeling

‘Omdat ik van een uitgeverij kwam, had ik veel ervaring met het ontwikkelen van magazines. Dat kwam goed uit: hier leefde al een poosje het idee om er een uit te geven. Dat project kwam op mijn bordje te liggen, hartstikke leuk natuurlijk! We hebben het uitgewerkt van idee tot concept en lancering. Inmiddels is dit het vijfde jaar dat Koppeling verschijnt. Het is een vakblad voor de installateur, waarbij we als rode draad de energietransitie en duurzaamheid hebben. Het wordt verstuurd naar ruim 10.000 abonnees, dus het is goed zichtbaar. Uit de reacties merken we elke editie weer dat het ook goed gelezen wordt. Natuurlijk hebben we ons, in dit digitale tijdperk, ook wel afgevraagd of het niet moeten digitaliseren. Een uitgebreid lezersonderzoek wees uit dat onze abonnees Koppeling toch het liefst op papier lezen. Eind dit jaar volgt een volgend onderzoek om te checken of dit nog steeds de trend is. Gelukkig maar, want ik heb er nog steeds heel veel plezier in om telkens weer een nieuwe editie te ontwikkelen!’

Marketing: afwisselend werk en leuk team

‘Ons team is door de jaren heen gegroeid van vier naar acht personen. Het is een gezellig en betrokken team. We hebben een vormgever, een contentmarketeer, een campagnemarketeer die verantwoordelijk is voor de vestigingen en events, een campagnemarketeer voor WasCollege en Diensten en die ook alles doet rondom e-mailmarketing, een campagnemarketeer voor Airco en CRM, en een campagnemarketeer voor Installatiematerialen en Onderdelen, die ook verantwoordelijk is voor Saniman, ons andere magazine. Ikzelf sluit de rij af: ik coördineer dus Koppeling, maar ben ook campagnemarketeer voor de productgroep Duurzaam. Dat maakt mijn werk enorm divers, ik doe veel verschillende dingen. Ik heb vrijheid in hoe ik dingen aanpak, dat vind ik prettig.

Binnen ons team is er altijd ruimte voor je eigen initiatieven. Het leuke is dat je al je ideeën en gedachtekronkels kunt spuien, zonder dat iemand gek opkijkt. We kijken er serieus naar en kijken met elkaar wat haalbaar is. Vaak is er wel ruimte om iets met je ideeën te doen. Dat houdt het werk leuk en afwisselend.’

Next Gen Installatiefestival

‘We hebben inmiddels het Next Gen Installatiefestival achter de rug. Dat is een mooi voorbeeld van zo’n gedachtekronkel. Iemand begon in een brainstorm iets te roepen over een festival. Dat werd met open armen ontvangen en kijk waar we nu staan: een heel mooie eerste editie van Next Gen! Het was voor het eerst dat in Nederland een vakbeurs was in de vorm van een festival. Ik was verantwoordelijk voor de PR van Next Gen. Bovendien was mijn doel om op vrijdag minimaal 1000 scholieren aan te trekken en te enthousiasmeren voor de techniek en het installatievak. Dat is natuurlijk een doelgroep die we normaliter niet aanspreken. Dus ik heb alles uit de kast gehaald: social mediacampagnes, belacties met scholen en goede informatievoorziening. Die 1000 scholieren hebben we gehaald, heel vet! Maar nog veel mooier is het dat al die scholieren blij naar buiten liepen, daar doe je het echt voor.’

Waarom werken bij Wasco

‘Inmiddels zijn we al weer zeven jaar verder en ik heb geen plannen om weg te gaan. Werken bij Wasco past bij mij. We zijn heel familiair, iedereen wil elkaar helpen. Het is een platte organisatie, je kunt zo bij elkaar binnenlopen, ongeacht de functie die iemand heeft. Het maakt niet uit of je de directeur bent of in een magazijn loopt, je kunt elkaar op dezelfde manier aanspreken. Hier is iedereen waardevol en wordt iedereen even serieus genomen.

Bij Wasco is ruimte om te leren. Als het goed gaat, laat iedereen dat weten. Als het niet goed gaat, gaan we samen op zoek naar een oplossing. Het is een veilige werkplek. Je mag hier fouten maken, daar leer je van. Dan leer je in elk geval hoe het niet moet en kun je op zoek naar hoe het wel moet.

Hier heb ik ook heel veel vrijheid om m’n eigen werk in te delen. Ik werk fulltime, twee dagen thuis en drie op kantoor. Dat vind ik heel fijn, ook om thuis alles geregeld te krijgen. Je hoeft niet in te klokken, maar er is goed vertrouwen dat iedereen z’n werk doet naar eer en geweten. Ik durf wel te zeggen dat niemand daarom de kantjes er afloopt. En ook heel fijn: we hebben heel veel vakantiedagen, haha.

Ik ben trots dat ik hier mag werken. Met dat wat ik doe en wat we met ons team doen kan ik bijdragen aan de klantbeleving van Wasco. En daar gaat het om: blije klanten!’

Job Alert

Wil jij als eerste weten wanneer er nieuwe vacatures beschikbaar zijn? Stel dan een Job alert in en ontvang de nieuwste vacatures per e-mail.