Genoeg uitdaging
Deze stap is precies waar Wasco om draait: uitdaging en ontwikkelingskansen bieden voor iedereen. “Jaren geleden begon ik als baliemedewerker en vervolgens ben ik naar voren geschoven om de balie te runnen”, vertelt Ed trots. “Dat heb ik 12 jaar gedaan, toen voelde ik dat het tijd was voor iets nieuws. Daarom was het voor mij een mooie uitdaging om aan de slag te gaan met een nieuwe vestiging. Ik was overal bij, van de inrichting tot de openingsdag.”
En Ed is geen uitzondering, iedereen bij Wasco kan vanaf moment één aangeven wat de ontwikkelingswensen zijn. “Tijdens de sollicitatiegesprekken vragen we ook altijd waar iemand zichzelf over twee of drie jaar ziet”, licht Ed toe. “Dat kan ook een hele andere functie binnen het bedrijf zijn. Zo heb ik een collega van een vorige vestiging die nu betrokken wordt om het nieuwe ERP-systeem uit te rollen en iemand anders gaat juist de buitendienst in. Volop groeimogelijkheden dus.”
De veranderende markt
Ook binnen de functie en op technisch gebied is er genoeg uitdaging te vinden. “Voor iedereen binnen de organisatie hebben we interne trainingen en e-learnings, dat wordt geregeld door het WasCollege”, licht Ed toe. “Zo geven we bijvoorbeeld technische trainingen en e-learnings over producten en organiseren we praktijkdagen. Collega’s uit het hele land kunnen zich daarvoor opgeven en komen samen om te leren over de technische aspecten van bijvoorbeeld een warmtepomp of ventilatiebox. Hierdoor blijft je kennis altijd up-to-date.”
Volgens Ed is die ontwikkeling niet alleen heel prettig voor de werknemers, maar ook hard nodig voor de klant: “De markt is veranderd in de afgelopen jaren. Vroeger gingen klantvragen bijvoorbeeld over het plaatsen van een CV-ketel of de verbouwing van een badkamer. Inmiddels zijn die vragen veel diverser; verduurzaming, ventilatie, airco, noem het maar op. Door intern onze mensen op te leiden, kunnen we onze klanten altijd zo goed mogelijk helpen.”